
Basemap
Basemap baza danych zawiera oceany, rzeki, jeziora, miasta, drogi publiczne, i polityczne granice. Mapa jest uaktualniana okresowo i nie ma żadnego terminu ważności.
Ze względu na różnorodność sprzętu używanego w nawigacji lotniczej spotyka się różne mapy podkładowe.
BASEMAP zwane mapami małoskalowymi. Mapy zawierają dane w postaci rastrowej używane w komunikacji (lądowej, wodnej, powietrznej) jako podkład pod naniesione na nie dane uzupełniają całość systemów nawigacyjnych.
Zainteresowanych ofertą prosimy o kontakt z naszą firmą.
Ze względu na różnorodność sprzętu używanego w nawigacji lotniczej spotyka się różne mapy podkładowe.
BASEMAP zwane mapami małoskalowymi. Mapy zawierają dane w postaci rastrowej używane w komunikacji (lądowej, wodnej, powietrznej) jako podkład pod naniesione na nie dane uzupełniają całość systemów nawigacyjnych.
Zainteresowanych ofertą prosimy o kontakt z naszą firmą.

TERRAIN ( TAWS )
Odkąd istnieją sposoby określania minimalnej wysokości od ziemi dzięki urządzeniom typu GPWS i TAWS które to na mocy wejścia rezolucji konwencji chicagowskiej (SARP) są instalowane we wszystkich statkach powietrznych z napędem turbinowym oraz wymogów w stosowania urządzeń typu TAWS wypadki spadły praktycznie do zera.
Do opracowania zasad i procedur operacyjnych zapobiegających wypadkom oraz do przeprowadzenia szkoleń personelu operacyjnego, które efektywnie zmniejszą ryzyko zaistnienia wypadku z powodu niezamierzonego.
Funkcje zaszyte w urządzeniu TAWS tworzą w czterech wymiarach pozycję statku, która obejmują: długość, szerokość geograficzną, wysokość i czas. Dane pobierane są z wysokościomierza, barometru oraz GPS i cyfrowych map kuli ziemskiej.
Następnie system porównuje pozycję statku powietrznego z bazą danych na pokładzie, która zawiera szczegóły dotyczące terenu i przeszkód. Możliwości TAWS są ograniczone wprowadzonymi wcześniej danymi, czyli mapą powierzchni ziemi i bazą lotnisk.
Właściwy tryb pracy komputera TAWS analizuje np. zbliżanie się do przeszkody ( wzniesienie ) albo lotu na zbyt niskim pułapie, wówczas w odpowiednim czasie rozlega się sygnał dźwiękowy, a głos wydaje polecenie: “terrain terrain – pull up, pull up” oraz dodatkowo sygnały świetlne ostrzegawcze “PULL UP”.
Zainteresowanych ofertą prosimy o kontakt z naszą firmą.
Do opracowania zasad i procedur operacyjnych zapobiegających wypadkom oraz do przeprowadzenia szkoleń personelu operacyjnego, które efektywnie zmniejszą ryzyko zaistnienia wypadku z powodu niezamierzonego.
Funkcje zaszyte w urządzeniu TAWS tworzą w czterech wymiarach pozycję statku, która obejmują: długość, szerokość geograficzną, wysokość i czas. Dane pobierane są z wysokościomierza, barometru oraz GPS i cyfrowych map kuli ziemskiej.
Następnie system porównuje pozycję statku powietrznego z bazą danych na pokładzie, która zawiera szczegóły dotyczące terenu i przeszkód. Możliwości TAWS są ograniczone wprowadzonymi wcześniej danymi, czyli mapą powierzchni ziemi i bazą lotnisk.
Właściwy tryb pracy komputera TAWS analizuje np. zbliżanie się do przeszkody ( wzniesienie ) albo lotu na zbyt niskim pułapie, wówczas w odpowiednim czasie rozlega się sygnał dźwiękowy, a głos wydaje polecenie: “terrain terrain – pull up, pull up” oraz dodatkowo sygnały świetlne ostrzegawcze “PULL UP”.
Zainteresowanych ofertą prosimy o kontakt z naszą firmą.
Flight Management System (FMS)
Jako autoryzowany dystrybutor producentów Baz Danych Flight Management System (FMS) dostarczmy aktualizacje. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w aktualizacji różnych systemów od instalacji na śmigłowcach do samolotów pasażerskich.
Ten wyspecjalizowany i zintegrowany z autopilotem, systemami nawigacyjnymi, systemem sterowania lotem, umożliwiający zautomatyzowanie szeregu czynności związanych z obsługą i kontrolą systemów samolotu jest podstawowym elementem nowoczesnej awioniki.
System składa się z jednostki centralnej Flight Management System (FMS) oraz z Flight Management Computer System (FMCS) który na bieżąco zbiera informacje o funkcjonowaniu wszystkich systemów i urządzeń statku powietrznego. FMCS daje możliwość automatycznej diagnostyki samolotu na bieżąco.
Jako komputer pokładowy daje możliwość opracowania trasy lotu. Aktualizacji podlega baza danych NavData czyli baza danych nawigacyjnych, wśród których są informacje o lotniskach, punktach trasowych, częstotliwościach stacji radarowych. Po podaniu punktów odlotu i przylotu oraz punktów trasowych, system ustala kurs przelotu dzięki czemu można zaplanować paliwo w zależności od wyważenia.
Sterowanie radiem, silnikami czy wychyleniem powierzchni sterowych ułatwia i optymalizuje pracę załogi.
Dostęp do autopilota i połączony szyną danych ARINC statku powietrznego daje możliwość automatycznego sterowania operacjami lotniczymi założonymi przez załogę na ustalonym pułapie z określoną prędkością przelotową.
Dodatkowe możliwości daje rozbudowany system FMS który może wykonać lądowanie zupełnie samodzielnie co dzieje się dzisiaj na lotniskach o odpowiedniej kategorii.
Zainteresowanych ofertą prosimy o kontakt z naszą firmą.
Ten wyspecjalizowany i zintegrowany z autopilotem, systemami nawigacyjnymi, systemem sterowania lotem, umożliwiający zautomatyzowanie szeregu czynności związanych z obsługą i kontrolą systemów samolotu jest podstawowym elementem nowoczesnej awioniki.
System składa się z jednostki centralnej Flight Management System (FMS) oraz z Flight Management Computer System (FMCS) który na bieżąco zbiera informacje o funkcjonowaniu wszystkich systemów i urządzeń statku powietrznego. FMCS daje możliwość automatycznej diagnostyki samolotu na bieżąco.
Jako komputer pokładowy daje możliwość opracowania trasy lotu. Aktualizacji podlega baza danych NavData czyli baza danych nawigacyjnych, wśród których są informacje o lotniskach, punktach trasowych, częstotliwościach stacji radarowych. Po podaniu punktów odlotu i przylotu oraz punktów trasowych, system ustala kurs przelotu dzięki czemu można zaplanować paliwo w zależności od wyważenia.
Sterowanie radiem, silnikami czy wychyleniem powierzchni sterowych ułatwia i optymalizuje pracę załogi.
Dostęp do autopilota i połączony szyną danych ARINC statku powietrznego daje możliwość automatycznego sterowania operacjami lotniczymi założonymi przez załogę na ustalonym pułapie z określoną prędkością przelotową.
Dodatkowe możliwości daje rozbudowany system FMS który może wykonać lądowanie zupełnie samodzielnie co dzieje się dzisiaj na lotniskach o odpowiedniej kategorii.
Zainteresowanych ofertą prosimy o kontakt z naszą firmą.
